۴ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۵۸

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمانشاه:

دستاوردهای علمی کرمانشاه نیازمند تولید و تجاری سازی هستند

دستاوردهای علمی کرمانشاه نیازمند تولید و تجاری سازی هستند

کرمانشاه- معاون توسعه مدیریت استانداری کرمانشاه با تاکید بر استفاده دستگاه‌های دولتی از تولیدات دانش بنیان، گفت: دستاوردهای علمی کرمانشاه نیازمند تولید و تجاری سازی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، های صفدری ظهر دوشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در استان کرمانشاه که در نمایشگاه دائمی بین المللی برگزار شد، اظهار کرد: راه اندازی نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری استان کرمانشاه فرصتی برای روحیه خودباوری و خودکفایی در نسل جوان است.

وی افزود: بلوغ فکری، علمی و توانمندسازی در نسل جوان بعد از گذشت چهار دوره از انقلاب قابل دیدن و باعث ایجاد اعتماد به نفس جامعه است که با بازدید جوانان از این دستاوردها انگیزه آفرینی می‌کند.

معاون توسعه و منابع مدیریت منابع استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی و علمی، تصریح کرد: بیش از نیمی از دستاوردهای نمایشگاه پژوهش و فناوری به مرحله تجاری سازی رسیده و از مرحله آزمایشی گذشته و در جامعه به طور واضح و کاربردی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: با توجه به پیشرفت‌های انجام شده در واحدهای دانش بنیان می‌توان دریافت که سازمان جهاد دانشگاهی حمایت‌های خوبی از این واحدها داشته و در خال حاضر نیز در هفت شهرستان دیگر استان کرمانشاه مراکز رشد راه اندازی شده است که صاحبان ایده و نخبگان توانسته‌اند در مسیر پیشرفت و تحقق ایده‌های خود گام بردارند.

صفدری به ارتباط گیری بیشتر دستگاه‌ها با واحدهای فناور و دانش بنیان تاکید و خاطر نشان کرد: این مشارکت و اهمیت به ظرفیت‌های دانش بنیان به تقویت و توسعه استان کمک کرده و در تصمیم گیری‌های مدیران نقش و تأثیر بسزایی خواهد گذاشت بنابراین تاکید ویژه به تمامی مدیران و دستگاه‌ها برای استفاده از این ظرفیت می‌شود.

وی ادامه داد: ارتباط ۲ جانبه مدیران و دانش بنیان‌ها در حمایت و تولید دستاوردها باید همسو با هم انجام گیرد و در این بین رسانه‌ها باید مطالبه گرانه به تقویت این ارتباط کمک کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه پژوهش و فناوری استان کرمانشاه فرصت خوبی برای ارتباط گیری واحدهای فناور و مدیران است، عنوان کرد: مدیران دستگاه‌ها با واحدهای مرتبط با خوزه خود از جمله صنایع و شرکت‌های کشاورزی، پزشکی، صنعت و… ارتباط گرفته و برای تقویت این ارتباط باید تلاش کنند.

صفدری اضافه کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری برای تقویت واحدهای فناور و دانش بنیان باید همه دستگاه‌ها و واحدهای این حوزه برای تقویت عملکرد دانش بنیان‌ها اهتمام کامل بورزند چراکه اقتصاد و توسعه حوزه‌های آن وابسته به تقویت دانش بنیان‌ها و دستاوردهای آنها است.

کد خبر 5976303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha